RONDOM
Leiestreek woensdag 12 april 2017

Nieuw seizoen Leievrienden.

Deurle. Met een aperitiefdrink in de zonovergoten tuin van de pastorie in Deurle heeft Wielerclub De Leievrienden Deurle het seizoen geopend en hun nieuwe clubuitrusting voorgesteld.

Erwin Mijnsberghe

Groepsfoto De Leievrienden

Foto: mye

Voorzitter Geert Van den Heede stelde dat ondanks de lange traditie van recreatieve gezinstochten, de cyclosportieve ritten belangrijker zijn voor de toekomst van de club. Met meer dzn 50 leden zijn de wekelijkse A- en B-ritten dan ook esuccesvol. Dit wordt nu in de verf gezet met een opvallende fluogroene wieleruitrusting. "Er werd bewust gekozen voor een opvallend en veilig ontwerp, maar tegelijk is het een verzorgd en evenwichtig resultaat geworden. Er is lang aan gewerkt", zegt Van den Heede. De voorzitter is ook verheugd met de enthousiaste steun van verschillende lokale en regionale sponsors. "Zij helpen een mooie Deurlese traditie in stand houden en daardoor beleven onze leden wekelijks hun sportive en sociale ontspanning. Wij danken hen dus van harte."

Wielerclub De Leievrienden vertrekt wekelijks op zondagochtend om 9u op de parking in Deurle dorp voor een A- en een B-rit. De A-groep rijdt ca. 80km aan gemiddeld 30 km/u. De B-groep rijdt ca. 60km aan 25 tot 27km/u. Vanaf mei rijdt men ook op woensdagavond een korte rit. Geïnteresseerden kunnen vrij aansluiten, ook dames zijn meer dan welkom.
Meer info op http://www.deleievrienden.be

12/04/2017 door Erwin Mijnsberghe.